Volkswagen прагне стати світовим постачальником акумуляторів
Автоконцерн Volkswagen планує інвестувати в шахти для власного виробництва акумуляторних елементів, щоб хоча б наполовину задовольняти власний попит і продавати їх стороннім клієнтам, пише Reuters.
Акумуляторна компанія PowerCo повинна, за задумами Volkswagen, стати глобальним постачальником акумуляторів, а не просто виробляти продукцію для власних потреб Volkswagen.
PowerCo почне з постачання елементів Ford для 1,2 млн автомобілів, які збирають у Європі на електричній платформі Volkswagen MEB.
У довгостроковій перспективі Volkswagen планує виробляти достатньо таких елементів, і при цьому більша частина його виробничих потужностей буде розташована в Європі та Північній Америці.
Поки що головною проблемою компанії є нестача потужностей з видобутку корисних копалин, тому їй необхідно безпосередньо інвестувати в шахти. Автовиробник співпрацював раніше з гірничодобувними компаніями в Канаді, де побудує свій перший завод з виробництва акумуляторів у Північній Америці.
На сьогодні виготовлення або закупівля акумуляторів за розумною ціною є ключовою проблемою для таких автовиробників, як Volkswagen, Tesla і Stellantis. Так, Tesla вклала у виробництво акумуляторів більше, ніж Volkswagen, хоча і вона насилу може наростити виробництво і тому змушена залучати азіатських постачальників.
Компанія PowerCo була створена минулого року і планує до 2030 року мати річний обсяг продажів 20 млрд євро ($21,22 млрд). Але поки що вона ще не здійснює виробництво у великих масштабах. Воно розпочнеться тільки 2025 року на заводі PowerCo в Зальцгіттері, Німеччина, потім 2026 року у Валенсії, Іспанія, і 2027 року в Онтаріо, Канада.
Для досягнення головної мети — продавати доступні електромобілі, в яких 40% витрат припадає на акумулятори, Volkswagen намітив 5-річний план витрат на 180 млрд євро, з яких до 15 млрд буде виділено на 3 вже оголошених заводи з виробництва акумуляторів і деякі джерела сировини.
Поки що автовиробник отримуватиме поставки сировини до 2026 року. Він також замовив акумулятори на суму близько $14 млрд у шведського заводу Northvolt.
На сьогодні у світі загальновизнаними лідерами у виробництві акумуляторів для електрокарів є азіатські виробники, такі як CATL, LG Chem і Samsung SDI. при цьому половина співробітників Volkswagen PowerCo — ветерани галузі з Азії.