У Канаді зафіксовано скорочення роздрібних продажів
Роздрібні продажі в Канаді в січні знизилися трохи менше, ніж очікувалося, головним чином через зниження цін на товари та автомобілі, а також продаж запчастин показали дані, опубліковані в п'ятницю.
Згідно зі звітом Статистичного управління Канади, обсяг роздрібного продажу зменшився на 0,3% у січні після збільшення на 0,9% у грудні, що було пов'язано з акціями сезону свят. Прогнози аналітиків, опитаних агентством Reuters, передбачали зниження роздрібного продажу на 0,4% у січні.
Попередні оцінки обсягу продажів за лютий вказують на ймовірний приріст на 0,1%, проте ці дані надійшли лише від половини звичайних респондентів, повідомляє Statscan. Водночас, у реальному вираженні, продаж у січні зріс на 0,2%.
"Сьогоднішні дані свідчать про те, що споживчі витрати продовжують повільно зростати в умовах підвищених процентних ставок, але не падають", – зазначив у своєму коментарі Ендрю Ґрентем, старший економіст у CIBC.
З липня минулого року Банк Канади утримує свою ключову ставку на рівні більш ніж 20-річного максимуму в 5%, прагнучи стримувати високий рівень інфляції. Це сприяло стабільному уповільненню зростання споживчих цін, що призводить до зниження загальної річної інфляції нижче 3% у січні та лютому.
Проте Банку Канади поки що не вдалося повернути загальний рівень інфляції до цільових 2%, і він зазначив, що базовий тиск на ціни все ще залишається, що вказує на те, що для зниження процентних ставок поки що зарано. Економісти висловлюють думку, що перше зниження ставок може статися в червні.
За даними Statscan, обсяг роздрібного продажу в січні склав 66,38 мільярда канадських доларів (48,93 мільярда доларів США), при цьому спостерігався спад у трьох з дев'яти підсекторів.
Найбільший спад продажів відмічено у сегменті нових автомобілів та автозапчастин, де зафіксовано падіння на 2,4%, вперше за п'ять місяців. Цей сектор складає чверть загального обсягу продажів.
Базові роздрібні продажі, за винятком автозаправних станцій, постачальників палива та дилерів автомобілів та запчастин, зросли на 0,4% другий місяць поспіль. Проте продажі продовольства та напоїв, які зробили найбільший внесок, знизилися на 0,9%.
Тим не менш, продажі в більшості інших категорій продуктів збільшилися. Економісти зазначають, що кількість населення, що зростає, надає підтримку продажам. Канадський долар при цьому залишається слабшим за американський, а пара USDCAD торгується у висхідному тренді.