Поняття «маржа» в нашому житті зустрічається досить-таки часто. Однак далеко не всі розуміють і знають, що таке маржа. Виправити цю ситуацію допоможе ця стаття написана спеціалістами компанії Double Case. З неї ви дізнаєтесь, ніж маржа відрізняється від прибутку і як правильно розрахувати значення.

Маржа: що це таке?

Маржа – це абсолютний показник, що відображає якість функціонування бізнес проекту. Іншими словами, як вказано в словнику трейдерів, це запорука, що забезпечує покриття можливих збитків, які можуть виникнути при торгівлі. Дане значення демонструє різницю між різними економічними показниками. Його активно використовують у найрізноманітніших сферах діяльності: торгівлі, фондовому трейдингу, банках, страхових компаніях і т. д.

Маржа виражається не тільки в абсолютних одиницях, а й у відсотках. У другому випадку варто пам'ятати важливе правило – маржа не може більше 100%.

Маржа і прибуток: в чому різниця

Багато людей помилково припускають, що маржа і прибуток – це одне і те ж. Насправді між цими двома параметрами є невелика різниця. Ще раз згадаємо, що маржа, простими словами – це різниця між отриманим доходом і собівартістю виробленої продукцією. Для розрахунку цієї величини використовуються виключно змінні витрати. А ось прибуток є результатом фінансової діяльності організації за підсумками певного періоду. Іншими словами, прибуток – це гроші, що залишаються після врахування всіх витрат на виробничу і маркетингову діяльність.

Для того щоб остаточно усвідомити в чому полягає різниця між даними величинами, ще раз згадаємо як вважається маржа: з доходу віднімається собівартість продукції. А ось для розрахунку прибутку слід враховувати не тільки собівартість, але і інші виробничі витрати, витрати на маркетинг та інші напрямки діяльності будь-якої сучасної компанії.

Чим відрізняється маржа від націнки?

Маржу також часто плутають з націнкою. Це обумовлено тим, що вона також може бути виражена як у відносних, так і в абсолютних одиницях. При цьому, в абсолютних одиницях ці показники є ідентичними, а ось у відносних – зовсім різними. Для розуміючи різниці між даними показниками варто навести один простий приклад.

Припустимо, що є товар, придбаний за 250 рублів. Надалі цей товар був реалізований за 1000 рублів. Для розрахунку абсолютного показника маржі і націнки використовується однакова формула: вартість продажу – мінус ціна покупки. В даному прикладі від тисячі рублів необхідно відняти 250 рублів. В результаті маржа і націнка в абсолютних одиницях рівні 750 грн.

А ось перед тим, як розрахувати маржу у відсотках, варто враховувати, що в цьому випадку будуть використовуватися абсолютно різні формули. Маржа у відсотках визначається наступним чином: 1000 – 250 та поділити на 1000. Отриманий результат множиться на 100%. Для розрахунку націнки використовується наступна формула: 1000 – 250 і розділити на 250. Підсумковий результат множиться на 100%. В результаті маржа буде дорівнює 75%, а націнка – 300%. Різниця у відносних показниках досить відчутна.

Как рассчитать маржу: формула расчета

Формула маржи зависит от ее вида. Так, существует валовая маржа и маржинальный доход. Валовая маржа на Форекс рассчитывается путем вычитания из выручки общих затрат. Этот показатель используется для анализа прибыльности торговой деятельности компании с учетом себестоимости реализованной продукции. Маржинальный доход предусматривает вычитание из выручки переменных затрат (заработка рабочих, стоимости сырья и т.д.).

Розібравшись з тим, як розрахувати маржу, слід ще раз нагадати, що цей показник використовується в економіці, банківській сфері та форекс-трейдингу.

Часом досить складно розібратися у всіх тонкощах і нюансах самостійно, тому рекомендуємо пройти навчання трейдингу. Стань успішним трейдером разом з Європейської консалтингової групою!

14.03.2021

Поделитесь этой новостью: