Hyundai звинуватили у фальсифікації даних про продажі в США
Група дилерів Hyundai подала позов проти південнокорейського автомобільного гіганта до федерального суду Чикаго за те, що він нібито завищував показники продажів електромобілів, пише Reuters.
У позові компанії Napleton Aurora Imports в Іллінойсі і пов'язаних з нею франчайзингових компаній йдеться, що Hyundai Motor America Corp чинила тиск на дилерів, змусивши їх неправильно використовувати інвентарні коди, призначені для зданих в оренду автомобілів, щоб перебільшити показники продажів.
Згідно з позовом, дилери, які погодилися ввести неправильні коди на автомобілі, отримали винагороду від Hyundai оптовими і роздрібними знижками та іншими пільгами.
У понеділок Hyundai заявила, що не потурає фальсифікації даних про продажі і сама почала розслідування після того, як отримала інформацію щодо звинувачень.
Компанія також заявила, що веде судовий процес у Південній Флориді з метою припинити діяльність двох франчайзингових компаній, пов'язаних із Napleton, у зв'язку зі звинуваченням у насильстві на сексуальному ґрунті.
У позові, поданому в Чикаго, Hyundai звинувачується в шахрайстві та порушенні закону Робінсона-Патмана – федерального антимонопольного закону, який забороняє продавцям дискримінацію за ціною.
Дилери, які пішли на співпрацю, згідно з позовом, отримували додаткову партію найшвидше продаваних моделей Hyundai. У позові йдеться, що ця схема надала затребувані партії автомобілів меншій кількості дилерів, позбавивши клієнтів вибору. Водночас це допомогло Hyundai підносити громадськості та інвесторам райдужні результати продажів.
У позові йдеться, що Hyundai наголосила на зростанні обсягів продажів електромобілів, змусивши громадськість повірити в те, що попит зумовлений ринком.
"Замість органічного зростання, що підживлюється затребуваними автомобілями і споживчим попитом, HMA створила багаторівневу схему, щоб змусити своїх дилерів повідомляти неправдиві дані про продажі", – йдеться в позові.
У позові цитуються заяви, зроблені телефоном регіональним менеджером з продажу Hyundai, який сказав: "Ми повинні показати цифри пресі та корейцям".
Дилери заявили, що їм було відмовлено в пільгах від Hyundai, і попросили суд присудити їм незазначену суму збитку, щоб покрити упущені продажі, доходи і прибуток.
Раніше, у 2019 році, Napleton досяг мирової угоди з компанією Chrysler після того, як у 2016 році подав до суду на автовиробника через передбачуваний план із завищення показників продажів. Chrysler відхилив усі претензії, і умови врегулювання спору залишилися конфіденційними.
У 2019 році компанія Chrysler за відповідним позовом погодилася виплатити $40 млн Комісії з цінних паперів і бірж США для врегулювання претензій про те, що вона ввела інвесторів в оману з приводу нібито завищених щомісячних показників продажів.