Темпи зростання квартального прибутку BYD впали до дворічного мінімуму
Компанія BYD заявила, що її прибуток у IV кварталі збільшився на 18,6%. Це найповільніший приріст за 3 місяці з початку 2022-го. Просадка динаміки зумовлена зниженням продажів електрокарів на китайському ринку, викликаним жорсткою війною цін. У минулому кварталі чистий прибуток BYD досяг ¥8,67 мільярда, а виручка збільшилася на 15,1%, до ¥180,04 мільярда. Річний чистий прибуток фірми збільшився на 80,7%, до ¥30,04 мільярда, відзначають аналітики LBLV, пише Мінфін.
Раніше BYD змогла за рахунок агресивної знижкової кампанії потіснити Tesla на ринку Піднебесної. Цього року фірма почала діяти в цій сфері ще більш активно. На початку поточного тижня вона встановила початкову вартість оновленої версії Seal на 5,3% нижче, ніж у її попередниці. Найбільша знижка, яку BYD запропонувала з початку 2024-го, дорівнює 21,6%. Минулого року автовиробник знизив розцінки 13 моделей, що охопили близько 93% сукупних продажів КНР. Середній розмір знижки дорівнював 17%.
У поточному році у війну розцінок вступило кілька нових гравців. Серед них виявилися Geely Auto, GAC Aion, Leapmotor і Xpeng. Поки що дисконтні програми цих фірм не здатні зрівнятися з пропозиціями BYD.
Темпи зростання продажів електромобілів у Китаї у 2023 році істотно знизилися
Експерти зазначають, що остання низка знижень цін неминуче викличе скорочення рентабельності. Ця тенденція може бути здебільшого згладжена суворим контролем витрат BYD і зростаючим експортом за вищими розцінками. Аналітики очікують, що цього року китайська компанія експортує 300-400 тисяч машин. Минулого року BYD продала за кордон понад 240 тисяч машин (8% від загальних продажів).
Реалізація машин і пов'язаних з ними товарів принесла компанії 80% від її операційної виручки. Валовий прибуток від цих операцій за 2023-й склав 23,02% (на 2,63 п. п. вище, ніж роком раніше). Протягом 26 березня компанія представила малолітражний електричний автомобіль Yuan Up (новітнє поповнення лінійки Dynasty). Його початкова вартість становить ¥96,8 тисячі.
При розробці нової моделі використовувалася архітектура електрокарів e-Platform 3.0. У неї рамна конструкція, на якій встановлено лопатеві батареї. Це рішення здатне забезпечити запас ходу, що перевищує 1 тисячу кілометрів, передають на lblv.com.
Продажі електрокарів у КНР у 2023-му збільшилися на 20,8%. У 2022-му цей показник піднявся на 74,2%. При цьому збільшення продажів гібридних машин сповільнилося зі 160,5% до 82,5%. Китай запроваджує стимулювальні заходи, залучаючи обережних споживачів. Для цього в країні ввели програми обміну машин і скорочення початкового внеску за автомобільними кредитами.