Meta відмовляється від наукових проєктів на користь комерційного ШІ — FT
Компанія Meta звільнила команду, яка використовувала штучний інтелект для створення першої бази даних із понад 600 млн білкових структур, що є сигналом того, що компанія відмовляється від суто наукових проєктів на користь створення прибуткових продуктів штучного інтелекту, пише Financial Times.
Рішення припинити науковий проєкт пов'язане з тим, що материнська компанія Facebook дає пріоритет прибутковим продуктам штучного інтелекту, а не дослідженням.
Компанія найняла групу з дванадцяти вчених для проекту під назвою ESMFold, що навчає велику мовну модель, здатну обробляти величезну кількість біологічних даних. Зусилля були високо оцінені тими, хто займається розробкою нових ліків і методів лікування.
Цієї весни групу ESMFold було розформовано в рамках більш широких звільнень у компанії, про що раніше не повідомлялося.
Незважаючи на те, що команда зі згортання білків була невеликою порівняно з тисячами вчених та інженерів зі ШІ, які все ще працюють у Meta, закриття їхнього проєкту продемонструвало бажання компанії відмовитися від досліджень на користь проєктів ШІ, які можуть приносити дохід.
"Meta спробувала скорегувати свою дослідницьку стратегію, щоб краще зрозуміти, як створювати просунутий інтелект, що може допомогти Meta як бізнесу, а не просто якісь цікаві проєкти", – сказав Янів Шмуелі, колишній науковець-дослідник і технічний керівник у Meta AI, який працював над ESMFold.
Протягом періоду, який генеральний директор Марк Цукерберг назвав "роком ефективності", Meta за останні місяці зазнала значної реструктуризації. Вона включає скорочення структури управління і робочих місць, яке торкнулося близько 20 000 співробітників, після закликів інвесторів зосередитися на прибутковості та зростанні.
Meta була однією з перших великих технологічних груп, які інвестували в штучний інтелект. У 2013 році вона створила свою лабораторію фундаментальних досліджень штучного інтелекту для проведення досліджень у цій галузі, найнявши провідних учених у цій галузі.
За минулі роки компанія опублікувала статті та отримала визнання в науковому співтоваристві за досягнення в галузі штучного інтелекту. Проте вона почала відставати від конкурентів, таких як OpenAI, Microsoft і Google, які мають орієнтовані на споживача чат-боти, що використовують генеративний ШІ.
Новий фокус Meta полягає в тому, щоб використовувати свої давні дослідження і розробки в цій галузі для створення ШІ-продуктів.
У лютому було створено групу генеративного штучного інтелекту, очолювану директором продукту Meta Крісом Коксом, у якій зараз працює понад кілька сотень співробітників.
Meta планує запустити низку чат-ботів у стилі різних персонажів уже у вересні, щоб наздогнати конкурентів.