У цьому пості продовжимо розглядати макроекономічні показники та зупинимося на індикаторах сфери послуг США, вихід яких можна побачити в економічному календарі. Зазвичай вихід цих даних за ступенем важливості позначений у календарі двома або трьома знаками оклику.
Насамперед, важливо відзначити, що економіки можна поділити на два види: ті, які більшою мірою орієнтовані на виробництво, та ті, які орієнтовані на споживання. Економіка США не є виробничою, тому дані споживчого сектору, а саме сфери послуг є вагомими показниками та мають важливий вплив на курсову вартість валюти. Зазвичай, якщо дані виходять гірше за прогноз, це призводить до зниження долара, якщо ж краще за прогноз або вище значення, яке вважається “водороздільною лінією”, то долар отримує підтримку.
Є чотири основні індикатори, що відображають стан сфери послуг, і в цьому пості розглянемо, як їх розуміти, та їх вплив на вартість валюти.
1. Індекс споживчої довіри від дослідницької компанії Conference Board (Customer Confidence from Conference Board)
Відображає рівень споживчого оптимізму США. Будується виходячи з опитування 5000 домашніх господарств. 40% компонентів індексу відображає поточну ситуацію, 60% – очікування. Це випереджаючий індекс, і публікується він кожний останній вівторок місяця. Якщо фактичний рівень показника хороший, особливо якщо перевищує очікування аналітиків, це призводить до зміцнення долара США. Слабкий показник призводить до зниження курсової вартості національної валюти США.
2. Базові замовлення на товари тривалого користування (Durable goods order)
Вимірює обсяги замовлень на товари тривалого користування, які є у виробників. Один із найважливіших показників сфери послуг у США. Береться крім автотранспорту, оскільки автотранспорт піддається сезонним коливанням. Під товарами тривалого користування маються на увазі ті товари, які мають термін придатності від трьох років та вище.
3. Індекс роздрібного продажу (Core retail sale)
Щомісячний вимір всіх проданих товарів підприємствами роздрібної торгівлі. Ґрунтується на вибірці з усіх магазинів різних типів. Має вагоме значення на курсову вартість долара США та економік, у яких споживча сфера є домінуючою. Високий рівень показника призводить до зростання національної валюти держави. Також береться за винятком автотранспорту, оскільки автотранспорт схильний до сезонних коливань.
4. Індекс ділової активності у сфері послуг PMI (ISM)
Формується на підставі опитування менеджерів провідних компаній сфери послуг щодо їхнього ставлення до економічної кон'юнктури. Відображає їхнє ставлення до поточної ситуації та перспектив розвитку бізнесу. Показник вимірюється у пунктах. Значення вище 50 означає зростання та розвиток сфери послуг, значення нижче 50 - свідчить про спад ділової активності у сфері послуг та призводить до послаблення валюти.
Як використовувати ці показники для аналізу ринку? По-перше, у момент виходу вони підвищують волатильність і слід враховувати. По-друге, аналіз цих показників у певному часовому відрізку показує, як почувається економіка в цілому. Якщо індекси сфери послуг виходять на низькому рівні, це говорить про уповільнення економіки та чинить тиск на валюту. Якщо показники відображають зростання, це призводить до зміцнення долара США.