Google планує стягувати плату за пошукову систему на основі ШІ
Компанія Google, що належить Alphabet, розглядає можливість стягувати плату за преміум-функції своєї генеративної пошукової системи на основі штучного інтелекту, повідомляє Financial Times з посиланням на людей, знайомих із планами IT-гіганта.
Google розглядає різні варіанти, включно з інтеграцією функцій пошуку на основі штучного інтелекту у свої преміальні служби підписки, які вже надають доступ до його нового помічника Gemini в Gmail і "Документах".
Цей крок ознаменує перший випадок, коли Google введе платний доступ для будь-якого зі своїх основних продуктів, оскільки компанія прагне завоювати позиції у швидкозмінному просторі ШІ.
Причому традиційна пошукова система Google залишатиметься безоплатною, а реклама продовжуватиме з'являтися поряд із результатами пошуку навіть передплатникам.
Користувацькі сервіси Google протягом багатьох років залишалися переважно безкоштовними – вони повністю фінансувалися за рахунок реклами. За підсумками минулого року виручка Google від пошукової та супутньої реклами становила $175 млрд.
Це більше половини від загального обсягу продажів, і у зв'язку з цим компанії необхідно відповісти на запитання: як впровадити інноваційні рішення в галузі ШІ, зберігши при цьому велике джерело прибутку.
З листопада 2022 року, коли OpenAI запустила ChatGPT, Google відчайдушно прагне відреагувати на конкурентну загрозу з боку популярного чат-бота – він оперативно дає повні відповіді на багато запитань, що загрожує зробити непотрібним традиційний механізм роботи пошукових служб, а відтак і рекламу, що з'являється в пошуку.
У травні минулого року Google почала тестувати експериментальну пошукову систему на базі ШІ – вона пропонує детальні відповіді на запитання, виводить посилання на додаткову інформацію та показує рекламу. Але компанія не поспішала додавати функції сервісу SGE (Search Generative Experience) в основну пошукову систему.