Unilever планує купити СП GSK та Pfizer Inc. з виробництва споживчих товарів для здоров'я
Unilever Plc, один із світових лідерів у виробництві продуктів харчування та товарів для дому, хоче купити спільне підприємство GlaxoSmithKline (GSK) PLC та Pfizer Inc. з виробництва споживчих товарів для здоров'я за 50 млрд. фунтів стерлінгів ($68,4 млрд.).
Як повідомляється в прес-релізі GSK, пропозиція від Unilever про покупку GSK Consumer Healthcare стала третьою за рахунком. Два попередніх компанія відхилила через низьку оцінку вартості підприємства та його майбутніх перспектив. Відповідно до останньої пропозиції, Unilever планує заплатити 41,7 млрд фунтів грошовими коштами та 8,3 млрд фунтів акціями.
Таким чином, оцінка бізнесу є вищою за прогнозовані аналітиками 45 млрд фунтів, які GSK Consumer Healthcare може отримати у разі виходу на відкритий ринок, повідомила газета The Wall Street Journal.
GSK раніше оголошувала, що планує виділити GSK Consumer Healthcare у самостійну компанію з окремим лістингом, але також зазначила, що може розглянути варіант продажу підприємства, у якому 68% акцій належить GSK, ще 32% – Pfizer.
При цьому деякі інвестори-активісти GSK, серед яких Elliott Management Corp., радять компанії більш серйозно підійти до питання продажу підприємства, ніж до його відділення та лістингу, оскільки кошти, отримані від продажу, компанія може інвестувати у НДДКР, зменшення боргу та зворотний викуп акцій.
GSK, у свою чергу, не виключає продаж у разі, якщо така угода буде у найкращих інтересах інвесторів. Але, на думку GSK, розміщення акцій буде вигіднішим з точки зору виплати податків. Крім того, зберігши акції підприємства після розміщення, GSK зможе отримати додатковий прибуток від позитивної динаміки котирувань.
Таким чином GSK буде більш відкритою для потенційної угоди після виділення GSK Consumer Healthcare, яке планується цього літа, повідомили інформовані джерела WSJ.
Unilever в окремому прес-релізі заявила, що покупка GSK Consumer Healthcare стане "сильним стратегічним кроком", але попередила, що поки що немає ясності щодо того, чи буде укладено угоду. Компанія також повідомила, що планує розширити бізнес із випуску продуктів для краси, гігієни та здоров'я, при цьому продаючи низькоприбутковий бізнес та бренди.