У BYD є можливість закріпити статус найбільшого виробника електромобілів
Корпоративні статистичні дані вказують, що BYD за підсумками вже трьох кварталів поспіль випереджає Tesla за кількістю випущених електрокарів. Водночас її суперник зі США все ще перебуває на вершині рейтингу за обсягами поставок (навіть з урахуванням того, що йому довелося призупинити роботу шанхайської фабрики). На думку аналітиків LBLV, у китайського виробника електрокарів є всі шанси закріпитися як лідер за підсумками IV кварталу, пише Мінфін.
Успіх BYD у III звітному періоді був зумовлений наявністю фори. Tesla в той час була змушена перестати випускати Model 3 в КНР, оскільки їй потрібно було переналаштувати складальні лінії під новий варіант машини. Обидва виробники розраховували у 2023-му випустити 1,8 мільйона машин і тому цілком закономірно, що вони борються один з одним за звання лідера.
У липні-вересні поточного року глобальний ринок електромобілів збільшився в натуральному вираженні на 29% річних. При цьому в КНР продажі такої техніки піднялися тільки на 11%, хоча країна все ще є світовим лідером у цьому відношенні, охоплюючи 58% глобального ринку електрокарів. Друге місце належить Штатам (12%), а замикає трійку лідерів ФРН (минулого кварталу обсяги реалізації в цій країні піднялися на 60% рік до року).
У Сполучених Штатах квартальне зростання продажів електрокарів досягло 63%, але експерти сумніваються, що такі темпи зможуть зберегтися найближчим часом, оскільки американські виробники машин скорочують програми випуску. Зокрема, Ford і GM змінили плани, вирішивши більш плавно збільшувати обсяги виробництва. Крім того, як зазначають експерти LBLV, General Motors вирішила, що не буде разом з Honda виробляти електромобілі за ціною нижче $30 тисяч.
У липні-вересні BYD досягла паритету з Tesla за часткою на світовому ринку електрокарів (17%). Не виключено, що наприкінці року вона зможе зміцнити своє становище лідера. При цьому необхідно пам'ятати, що статистика бере до уваги і продажі машин Denza, які на стадії становлення були дітищем спільного виробництва, створеного BYD разом з Mercedes-Benz.
У компанії з КНР є й інші "дочки", які зараз більш відомі в країні. З цієї причини аналітичний підхід здатний сильно позначатися на результаті. Наприклад, минулого року у BYD було 13%, тоді як Tesla посідала ті самі 17% ринку.