Maersk скорочує щонайменше 10 000 робочих місць, оскільки бум судноплавства сходить нанівець
Судноплавна компанія A.P. Moller-Maersk, повідомивши в п'ятницю про різке падіння прибутку і виручки за третій квартал, заявила про намір скоротити щонайменше 10 000 робочих місць в умовах надлишкових потужностей, зростання витрат і зниження цін, що призвело до падіння її акцій, пише Reuters.
Maersk, що контролює приблизно шосту частину світової контейнерної торгівлі та перевозить товари для безлічі великих роздрібних мереж і компаній, що виробляють споживчі товари, таких як Walmart і Nike, відзначила більш різкий спад попиту, ніж очікували аналітики та інвестори.
"Нова нормальна ситуація, до якої ми зараз рухаємося, - це більш стримані макроекономічні прогнози, а отже, низькі вимоги до обсягів найближчими роками, ціни, які повернулися до історичних рівнів, інфляційний тиск на нашу базу витрат, особливо на вартість енергоносіїв, а також зростаюча геополітична невизначеність", - заявив генеральний директор Вінсент Клерк під час телефонної розмови з інвесторами.
Під час і після пандемії галузь інвестувала значні кошти в нові контейнеровози, щоб задовольнити високий попит і отримати вигоду від рекордних ставок фрахту. За словами Клерка, з літа на ринок вийшла велика кількість нових суден, і немає жодних ознак їхнього простою або утилізації.
"Якщо в четвертому кварталі не відбудеться якихось поліпшень, то, на мій погляд, у 2024 році ми опинимося в досить важкій ситуації", - сказав він.
За словами Клерка, від'ємне зростання виручки в третьому кварталі спостерігалося переважно в секторі роздрібної торгівлі та товарів для дому, особливо в Північній Америці, а також в автомобільному і технологічному секторах.
Акції копенгагенської групи впали до найнижчого рівня за останні три роки і торгувалися на 17,5% нижче до 1141 GMT.
Аналітик Jyske Bank Мортен Хольм Енггаард зазначив, що ціна акцій впала після того, як Maersk заявила, що перегляне питання про продовження програми викупу акцій до 2024 року.
"Єдине, як ми можемо це розцінити, - це те, що у 2024 році на нас очікує щось дуже погане, і, ймовірно, гірше, ніж ми очікували", - сказав Енггаард.
Компанія Maersk заявила, що очікує зниження світових обсягів контейнерних перевезень в океанському бізнесі, що є її найбільшим сегментом, на 2% поточного року, здебільшого через слабкий споживчий попит і скорочення складських запасів фірмами у зв'язку з поспіхом у пошуках товарів після пандемії коронавірусу.
Компанія Maersk, штат якої в січні становив 110 тис. осіб, заявила, що наразі веде роботу зі скорочення чисельності персоналу до рівня менш як 100 тис. осіб, що дасть змогу заощадити 600 млн. дол. наступного року і далі порівняно з поточним роком.
Компанія зберегла свої прогнози щодо виручки та операційного прибутку на весь рік, але тепер очікує, що обидва показники опиняться на нижній межі діапазону.
Операційний прибуток у третьому кварталі знизився до 1,9 млрд. дол. з 10,9 млрд. дол. роком раніше. Виручка впала на 47% до 12,1 млрд. дол.