Китай скуповує рідкісну російську нафту - Bloomberg
Китай імпортує більш широкий спектр російської нафти, включаючи менш відомий сорт Arco, в той час як країна подвоює закупівлі, пише Bloomberg із посиланням на дані компаній, що вивчають ринок.
За даними Vortexa, покупці з Китаю замовили, зокрема, менш відомі марки нафти, які постачаються з порту Мурманська, включно з "арктичним" сортом Arco: прибуття трьох танкерів до Китаю очікують у січні або лютому 2023 року.
Трейдери заявили, що закупівлі можуть витіснити деякі близькосхідні барелі, такі як іракська Basrah Heavy.
Як зазначає дослідницька компанія Kpler, Китай закупив також сорти Varandey і легший сорт Novy Port, які поставляються з Мурманська.
"Теплі відносини Пекіна з Москвою дозволили йому збільшити імпорт російської нафти з початку війни в Україні, замінивши європейських і американських покупців.
Незвичайні закупівлі арктичної нафти відбуваються після того, як щоденний імпорт нафти і конденсату в Китай досяг другого найбільшого показника в минулому місяці, згідно з даними Kpler. Незалежні переробники прагнули використовувати імпортні квоти з кінця минулого року, оскільки країна відійшла від Covid Zero, сприяючи попиту", - пише агентство.
"Перенаправлення арктичних сортів абсолютно точно відбувається", - сказав провідний нафтовий аналітик Kpler Віктор Катона.
"Російські арктичні сорти були серед орієнтованих на Європу поставок, які з 5 грудня повинні знайти нові ринки, і у всіх цих випадках це в значній мірі розкол між Індією і Китаєм", - зазначив аналітик.
Трейдери вказують на знижку як мінімум в 10 доларів за барель до ціни ICE Brent на березневу нафту марки Arco на умовах поставки, що є більш доступним, ніж аналогічні сорти.
Ф'ючерси на Brent торгувались близько. 79 доларів за барель.
Китай та Індія стали основними покупцями російської нафти після початку повномасштабної війни в Україні та санкцій проти РФ.
Наприкінці 2022 року Китай почав швидко скасовувати обмеження проти коронавірусу: в очікуванні збільшення попиту незалежні переробники нафти стали активніше використовувати квоти на імпорт палива, нагадує Bloomberg.