EC до 2035 року планує повністю перейти на електромобілі
Міністри енергетики країн Європейського союзу сьогодні остаточно затвердять закон про припинення продажів нових автомобілів із забруднюючими викидами вуглекислого газу в 2035 році після того, як Німеччина домоглася винятку для автомобілів, що працюють на електропаливі, пише Reuters.
Голосування проходить на 3 тижні пізніше, ніж планувалося, після того як міністерство транспорту Німеччини раптово виступило проти закону ЄС. Для вирішення суперечки Європейська комісія днями уклала угоду з Німеччиною, запропонувавши їй гарантії того, що автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, які працюють тільки на електронному паливі, будуть звільнені від заборони 2035 року.
Найімовірніше, більшість країн підтримають закон у вівторок, і він набуде чинності. Італія і Польща налаштовані проти закону, а Румунія і Болгарія збираються утриматися.
Закон ЄС передбачає нульові викиди CO2 для всіх нових автомобілів, що продаються в блоці, з 2035 року і зниження викидів CO2 на 55% з 2030 року порівняно з рівнями 2021 року. Як очікувалося, це унеможливить продаж автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння в ЄС з 2035 року. Але виняток для Німеччини пропонує потенційний порятунок для традиційних машин, хоча електронне паливо в країні ще не виробляється у великих масштабах.
Електронне паливо виробляється шляхом синтезу виловлених викидів CO2 і водню, отриманого з використанням електрики без CO2. Вони вважаються вуглецево-нейтральними, тому що CO2, що виділяється під час згоряння палива, врівноважується CO2, що вилучається з атмосфери для виробництва палива.
Через те, що середній термін служби нових автомобілів 15 років, ЄС заявив, що продажі нових автомобілів з викидами CO2 мають припинитися у 2035 році, щоб відповідати меті з досягнення нульових викидів до 2050 року.