До 2050 року авіакомпанії мають намір до нуля скоротити викиди CO2
Світові авіакомпанії взяли на себе зобов'язання щодо скорочення викидів CO2 до нульового рівня до 2050 року, говориться в повідомленні Міжнародної асоціації повітряного транспорту (ІАТА).
Відповідна резолюція була схвалена в понеділок членами IATA, в яку входить 290 компаній, що забезпечують 82% світових авіаперевезень.
"Світові авіакомпанії ухвалили важливе рішення домогтися стійкості польотів. Відновлення активності в секторі після COVID-19 буде рухатися по шляху зниження викидів", - заявив гендиректор IATA Віллі Уолш.
Колективні зусилля авіакомпаній і заходи підтримки з боку держав повинні дозволити галузі скоротити викиди до нульового рівня до 2050 року, зазначив він.
Таке завдання є досить амбітним для сектора, котрий тільки почав відновлюватися після викликаною пандемією COVID-19 кризою, пише Financial Times. Декарбонізація авіаційної галузі, на частку якої припадає 2% глобальних викидів, представляється досить складною, і IATA визнає, що виклик є серйозним.
"Декарбонізація галузі є реальним викликом, оскільки у нас немає чіткого рішення на короткострокову перспективу, - зазначив Уолш. - Однак ми твердо впевнені, що надійний шлях до цієї мети існує".
Серед заходів, які планують прийняти авіакомпанії, - активне застосування екологічно чистого авіаційного палива (SAF), яке в даний час виробляється в недостатніх обсягах. Крім того, вони розраховують на впровадження нових технологій, підвищення ефективності інфраструктури, а також використання галуззю електричних і водневих двигунів.
Уолш зазначив, що два найбільших світових виробника літаків - Boeing Co. і Airbus SE - роблять недостатньо для розробки нових технологій з метою зниження викидів.
Китайські авіакомпанії виступали за те, щоб перенести термін досягнення мети нульових викидів галуззю на 2060 рік, пише FT. Однак, за словами Уолша, європейські авіаперевізники вже відчувають на собі тиск і необхідність прискорити терміни реалізації цієї мети.