Airbus вимагає обов'язкових понаднормових у вихідні дні, щоб надолужити відставання у виробництві A220
Компанія Airbus повідомила робітникам свого заводу A220 у Монреалі, що хоче запровадити обов'язкові понаднормові у вихідні, щоб надолужити згаяне у виробництві збиткового літака, повідомили Reuters три джерела, знайомі з ситуацією, пише Reuters.
У середу члени канадського підрозділу Airbus зустрінуться з профспілкою Міжнародної асоціації машиністів і авіакосмічних робітників (IAM), щоб обговорити цей план, повідомили джерела, які говорили на умовах анонімності.
Обговорення відбуваються на тлі зростаючих побоювань з приводу проблем з поставками у найбільшого у світі виробника літаків.
Минулого місяця агентство Reuters повідомило, що Airbus зіткнувся з новою хвилею виробничого тиску через брак запчастин і робочої сили. Очікується, що в другій половині року кілька десятків літаків надійдуть на складання з додатковими затримками.
Джерела в галузі повідомили, що односмуговий літак A220, розрахований на 110-130 місць, уже належить до моделей, які найбільше постраждали від затримок у виробництві. Вплив останніх затримок на загальний план Airbus з постачання 800 літаків цього року залишається неясним.
Аналітики відзначають, що Airbus встановлює консервативні плани поставок, але, схоже, запас міцності на випадок подальших виробничих невдач скорочується.
Агентство Reuters повідомило, що в березні продуктивність праці на заводі Airbus у Монреалі, одному з двох підприємств із виробництва літаків A220, знизилася, оскільки 1300 працівників заводу використовували тактику тиску під час переговорів щодо контракту. Робітники A220 досягли угоди в травні.
Airbus намагається збільшити виробництво літаків A220 до 14 літаків на місяць у 2026 році, розподілених між заводом у Мірабелі, Квебек, і заводом у Мобілі, Алабама. Це буде більше, ніж шість літаків на місяць у грудні 2022 року – останній оприлюднений показник.
Представник Airbus відмовився від коментарів з приводу планування виробництва і внутрішніх питань, але підтвердив, що постачання літаків буде перенесено на другу половину року, а операційна обстановка залишається складною.
Крістіан Бертран, президент місцевої профспілки машиністів, що представляє інтереси працівників A220, заявив, що "перш ніж вводити понаднормові, необхідно дотримуватися механізмів, передбачених колективним договором".
Профспілки нещодавно скористалися напруженою ситуацією на ринку праці, щоб домогтися більш гнучких умов праці. Наприклад, профспілкові працівники американського конкурента Airbus – компанії Boeing – хочуть відмовитися від обов'язкових понаднормових у вихідні дні під час поточних переговорів з виробником літаків.