Контейнерні перевізники стикаються з перевантаженістю портів і нестачею суден через кризу в Червоному морі
Контейнерні перевізники щосили намагаються впоратися з перевантаженими портами і браком суден, оскільки криза в Червоному морі затягується вже третій місяць, пише Financial Times. Також вантажі прибувають у невідповідні дні через проблеми з розкладом, повідомляє Forbes Ukraine.
Виконавчий директор японської Ocean Network Express Джеремі Ніксон сказав, що багато судноплавних ліній зіткнулися з проблемою планування. Вона виникла після того, як напади єменських хуситів у грудні спонукали більшість перевізників припинити використання звичайного маршруту з Азії до Європи через Червоне море і Суецький канал.
Це означало, що судна часто прибували в порти в ті дні, коли вони не були заплановані, сказав Ніксон. "У всіх проблеми з дотриманням розкладу, тому в низці портів відбуваються конфлікти під час швартування", – зазначив він.
Відхилення за маршрутом навколо мису Доброї Надії збільшили час кожного рейсу між Азією і Північною Європою від 10 днів до двох тижнів і значно ускладнили обслуговування деяких частин світу.
За словами Ніксона, додатковий тиск також чинився на основні вузлові порти: "Ми бачимо збільшення обсягів поставок у вузлові порти в Азії і в Середземномор'ї".
Він вказав на Сінгапур, Дубай і порти навколо Гібралтарської протоки, де спостерігалося особливо різке зростання. Ніксон додав, що на його лінії, що управляє шостим за величиною флотом контейнеровозів у світі, було мало суден, щоб підтримувати нормальні щотижневі перевезення.
Ocean Network Express було створено 2018 року внаслідок злиття контейнерних підприємств японських компаній NYK Line, K Line і Mol. Контейнеровози переважно перевозять промислові товари в сталевих ящиках.
Через водний шлях, що з'єднує Червоне і Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі та 30% контейнерних перевезень. Це основний торговий маршрут між Азією та Європою. Альтернативний маршрут судноплавства навколо мису Доброї Надії в Південній Африці збільшує поїздку на 10-14 днів.
Через атаки єменських хуситів кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, у перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року.
Очікується, що перебої в доставці через кризу в Червоному морі призведуть до зростання цін і псування продуктів харчування. Ситуація може зупинити уповільнення глобальної інфляції та вплинути на постачання продовольства. Водночас директорка-розпорядниця Міжнародного валютного фонду Крісталіна Георгієва вважає, що криза в Червоному морі має наслідки, але не такого масштабу, який міг би суттєво підірвати прогнози зростання світової економіки. За її словами, вплив має більш локальний характер.