Падіння цін на рідкісні метали веде до закриття рудників

Обвал цін на низку рідкісноземельних металів, які широко використовуються в новій, зеленій енергетиці, за загальним визнанням аналітиків, гальмує проєкти, зриває угоди і викликає боротьбу за готівку, пише Bloomberg.

До числа таких металів належить літій – надлегкий метал, який використовують в акумуляторах для електромобілів, ціна якого впала більш ніж на 80% порівняно з піком 2022 року.

Нікель і кобальт також подешевшали на тлі побоювань, що перехід на електромобілі може виявитися повільним і витратним.

Останніми роками відбулося різке зростання цін, яке викликало у деяких найбільших гравців автомобільної промисловості ажіотаж у зв'язку з майбутніми поставками. Тепер автовиробники почали відмовлятися від раніше укладених угод через спад цін на метали і закриття шахт, яким дедалі складніше залучати гроші з традиційних джерел.

Наприклад, на продаж виставила себе гірничодобувна компанія Chemaf Resources Ltd. після того, як через падіння цін на кобальт їй насилу вдалося завершити ключові проєкти в Демократичній Республіці Конго, а Horizonte Minerals Plc також згорнула роботи на бразильському нікелевому руднику, поки вона зайнята пошуком фінансування для завершення будівництва.

Австралійська компанія Core Lithium Ltd. також збирається зупинити видобуток корисних копалин на відкритій копальні Грантс до поліпшення умов, тоді як компанія з видобутку нікелю Panoramic Resources Ltd. призупинила роботу на копальнях після того, як наприкінці минулого року перейшла під добровільне управління, не знайшовши покупця або партнера.

Однак водночас зростає увага урядів багатьох країн до забезпечення майбутнього доступу до найважливіших корисних копалин. Будівництво нових шахт займає роки, а іноді й десятиліття, а зупинені проєкти часто буває важко відновити через брак коштів.

Літій опинився в центрі уваги всього світу через свою важливу роль у виробництві акумуляторів для електромобілів, однак на тлі буму і спаду протягом останніх кількох років неминуче виникнуть труднощі для прогнозування майбутнього попиту і пропозиції на цей метал.

На думку аналітиків, у спаді на ринках сировини для електромобілів, таких як літій і кобальт, немає нічого дивного, навіть якщо ціни падають, а проєкти розроблення шахт і постачання скорочуються. Просто інвесторам слід почекати ребалансування серед світових виробників літію і кобальту, перш ніж думати про купівлю акцій видобувних компаній.

10.01.2024

Поделитесь этой новостью: 
Реєструйся на безкоштовний,
очний 4-денний курс з трейдингу
*
*
Виберіть місто*

Ваш запит успішно надіслано!
Скоро з вами зв′яжуться.