Власнику Facebook компанії Meta загрожує заборона ЄС на таргетовану рекламу
Європейський регулятор даних погодився поширити заборону, запроваджену Норвегією, яка не є членом ЄС, на "поведінкову рекламу" у Facebook та Instagram на всі 30 країн Європейського Союзу та Європейської економічної зони, йдеться в середу, пише Reuters.
Заборона на таку рекламу, спрямовану на користувачів шляхом збору їхніх даних, є невдачею для американського технологічного гіганта Meta Platforms, власника двох соціальних мереж, який протистояв зусиллям з обмеження цієї практики.
За словами норвезького регулятора даних, Meta ризикує отримати штраф у розмірі до 4% від свого глобального обороту.
Рішення Європейської ради із захисту даних (EDPB) є приписом регулятору даних Ірландії, де розташована європейська штаб-квартира Meta, запровадити постійну заборону на використання компанією поведінкової реклами протягом двох тижнів, ідеться в заяві EDPB, що надійшла в агентство Reuters.
"27 жовтня EDPB ухвалив термінове обов'язкове рішення... про введення заборони на обробку персональних даних для поведінкової реклами на законних підставах договору і законного інтересу на всій території Європейської економічної зони", – йдеться в повідомленні.
Компанія Meta в середу заявила, що вже дала зрозуміти, що надасть користувачам в ЄС і ЄЕЗ можливість дати свою згоду, а в листопаді запропонує модель підписки, щоб відповідати нормативним вимогам.
"Члени EDPB вже кілька тижнів знають про цей план, і ми вже повністю взаємодіяли з ними, щоб дійти задовільного для всіх сторін результату", – заявив представник компанії.
"Такий розвиток подій невиправдано ігнорує цей ретельний і надійний процес регулювання".
Із 7 серпня на компанію Meta в Норвегії накладають щоденні штрафи в розмірі 1 млн. крон (90 тис. дол. США) за порушення конфіденційності користувачів через використання їхніх даних, як-от місцезнаходження або поведінка під час перегляду сайтів, для реклами - бізнес-модель, характерна для "великих технологій".
У вересні норвезький регулятор даних Datatilsynet заявив, що передав питання про накладення штрафу до європейського регулятора, оскільки його штраф діє тільки в Норвегії.
Термін дії цього штрафу спливає 3 листопада, але, за словами Тобіаса Юдіна, керівника міжнародного відділу Datatilsynet, компанія Meta може зіткнутися із загрозою набагато серйознішого фінансового покарання.
"Оскільки тепер ми отримаємо постійну заборону, недотримання заборони в масштабах ЄС/ЄЕЗ саме по собі буде порушенням GDPR, що може призвести до санкцій у розмірі до 4% від світового обороту", – сказав Юдін агентству Reuters.
GDPR (General Data Protection Regulation) – це правила ЄС щодо захисту інформації.
Норвегія не є членом ЄС, але входить до єдиного європейського ринку.
За даними Datatilsynet, рішення зачіпає близько 250 млн. користувачів Facebook і Instagram в Європі.