Німецький хімічний сектор відчуває на собі наслідки кризи поставок із Червоного моря

Хімічний сектор Німеччини, найбільший у Європі, починає відчувати на собі наслідки затримки постачань через Червоне море, ставши останньою галуззю, яка попередила про перебої в поставках, через які деякі компанії змушені скоротити виробництво, пише Reuters.

Важливий азіатський імпорт до Європи – від автозапчастин та інженерного устаткування до хімікатів та іграшок – наразі доставляють дедалі довше, оскільки контейнерні перевізники перенаправляють судна навколо Африки та далеко від Червоного моря і Суецького каналу після нападів єменських хутистів.

Хоча німецька промисловість уже звикла до перебоїв у постачанні після пандемії та війни в Україні, наслідки скорочення перевезень через торговельну артерію починають проявлятися, і берлінський завод Tesla поки що є найпомітнішою жертвою.

Хімічна промисловість Німеччини, третя за величиною галузь після автомобільної та машинобудівної з річним обсягом продажів близько 260 мільярдів євро (282 мільярди доларів), покладається на Азію в тому, що стосується приблизно третини імпорту з-за меж Європи.

"Мій відділ закупівель зараз працює втричі більше, щоб отримати хоч щось", – каже Мартіна Нігсвонгер, генеральна директорка і власниця компанії Gechem GmbH & Co KG, що займається змішуванням і розливом хімікатів для великих промислових клієнтів.

Унаслідок затримок компанія Gechem, річний обсяг продажів якої обчислюється двозначними мільйонами євро, скоротила виробництво таблеток для посудомийних і туалетних машин, оскільки не може отримати достатню кількість цитрату тринатрію, а також сульфамінової та лимонної кислоти.

Компанія переглядає свою тризмінну систему, сказав Нігсвонгер, додавши, що наслідки транспортної кризи можуть залишатися проблемою щонайменше до першої половини 2024 року.

Це викликає відверті розмови з клієнтами, додав Нігсвонгер.

"Якщо ми отримаємо три вантажівки замість шести, кожен клієнт отримає тільки частину свого замовлення, але, принаймні, всі щось отримають", – сказала вона.

Найбільший виробник спеціальних хімікатів Evonik також заявив, що страждає від "змін маршрутів і затримок", причому деякі судна міняли напрямок до трьох разів протягом кількох днів.

Компанія заявила, що намагається пом'якшити наслідки, роблячи замовлення раніше і переходячи на авіаперевезення, які вважаються тимчасовим заходом, оскільки деякі хімікати заборонено перевозити літаками.

АЗІАТСЬКА ЗАЛЕЖНІСТЬ

JP Morgan у понеділок заявив, що, хоча перебої в судноплавстві в Червоному морі та Панамському каналі сприяють зростанню цін на хімікати, вони також можуть прискорити поповнення запасів компаніями і, отже, призвести до підвищення попиту.

Це, "якщо збережеться, може послабити тиск з боку китайського експорту хімікатів і потенційно призвести до деякого зміцнення цін/маржі і, як наслідок, поповнення запасів", – написав брокер.

Німецький промисловий орган VCI вже давно вказує на залежність від азіатського імпорту, заявляючи, що хоча перебої у виробництві повинні обмежуватися окремими випадками, затримки імпорту через Червоне море є додатковим тягарем для і без того ослабленої промисловості.

"Наслідки особливо помітні в середніх компаніях тонкої та спеціальної хімії", – сказав головний економіст VCI Генрік Майнке, додавши, що ці компанії часто отримують значну частину сировини з Азії.

Транспортна криза в Червоному морі вибухнула в той момент, коли економіка Німеччини вже перебуває під тиском через рецесію, а також високі ціни на робочу силу та енергоносії. За даними S&P Global, хімічний сектор Європи, поряд з автомобільним і роздрібним, вважається найбільш вразливим.

Крім затримок з імпортом, хімічні концерни вказують на зростання цін на паливо, оскільки танкери, що перевозять найважливішу сировину, добираються до місця призначення приблизно на 14 днів довше, а ці витрати можуть бути лише частково перекладені на плечі покупців.

Інші компанії постраждали менше.

Компанія Covestro, що виробляє хімікати для спінювання, які використовуються в матрацах, автомобільних сидіннях і будівельній ізоляції, очікує підвищення цін на вантажоперевезення, але додає, що ці витрати незначні в рамках її загальних витрат.

Компанія заявила, що цим питанням займається внутрішня цільова група, але при цьому зазначила, що у неї сильна регіональна присутність.

Виробник ароматів Symrise також заявив, що не очікує затримок у поставках, оскільки має достатні резервні запаси, і закликав клієнтів дотримуватися своїх звичайних схем замовлень, щоб уникнути необґрунтованого накопичення запасів.

Компанія Wacker Chemie, що постачає полікремній приблизно для половини світових мікросхем, також вказала на зростання цін, але додала, що її бізнес поки істотно не постраждав.

Представник VCI Майнке вважає, що ймовірність повсюдного припинення виробництва доволі низька, навіть якщо ситуація в Червоному морі залишиться напруженою, додаючи, що в умовах слабкого попиту, бюрократичної тяганини і високих витрат на енергію та сировину в секторі й так достатньо приводів для занепокоєння.

22.01.2024

Поделитесь этой новостью: