Ближче до зими перспективи попиту на нафту в Китаї погіршуються

Попит на нафту в Китаї, найбільшому у світі імпортері нафти, не надихають у міру наближення кінця року: прибутки нафтопереробників падають, запаси сирої нафти і пального зростають, а різкого стрибка авіаперевезень досі не відбулося. При цьому в країні залишається доволі низькою довіра бізнесу та споживачів, незважаючи на всі зусилля уряду, пише Bloomberg.

Як зазначають аналітики, внутрішній попит знизився в жовтні, і поки що не очікуються стимули цієї зими: споживання бензину і дизельного пального зазвичай падає в останні пару місяців року, і сектор подорожей практично завмирає.

Імпорт сирої нафти до Китаю зріс на 7% у жовтні порівняно з місяцем раніше, згідно з митними даними, але це сталося після падіння на 13% у вересні.

За 2 місяці зростання цін на сиру нафту і ослаблення попиту на дизельне паливо і бензин вплинули на скорочення маржі нафтопереробних заводів Китаю. Рентабельність цих заводів, на частку яких припадає близько чверті переробних потужностей країни, стала негативною наприкінці жовтня вперше з початку січня.

Запаси нафти вже не скорочуються, а знову зростають, незважаючи на падіння приблизно на 70 млн барелів з кінця липня до кінця жовтня. Це говорить про те, що внутрішнє споживання знижується. Найімовірніше, Китай скоротить свої запаси нафти, і імпорт сирої нафти буде більш помірним.

З цим безпосередньо пов'язаний і спад кількості авіаперельотів і витрат авіапалива: це зайвий раз свідчить про те, що люди не хочуть витрачати занадто багато грошей на відпустку на тлі невизначених економічних умов. Міжнародні рейси з Китаю також відновлюються повільно.

Усе це відбувається на тлі падіння експорту нафтопродуктів: аналітики підрахували, що експорт їх з Китаю в листопаді впаде на 40% порівняно з жовтнем. Оскільки НПЗ країни вже витратили більшу частину своїх квот на експорт пального на 2023 рік, уряд повідомив їм, що цьогоріч більше не слід цього очікувати. Результатом стане скорочення поставок дизельного палива, на які припадає більша частина зарубіжних продажів пального в країні.

Також скоротяться і комерційні запаси бензину на державних нафтопереробних заводах. Усе це призведе до ще більшого зниження активності на переробних підприємствах.

09.11.2023

Поделитесь этой новостью: