Volkswagen відмовиться від десятків моделей авто з двигунами внутрішнього згоряння
До кінця поточного десятиліття німецький автомобільний концерн Volkswagen AG планує прибрати десятки моделей машин з двигунами внутрішнього згоряння і сфокусуватися на високомаржинальних автомобілях люксового сегмента, сказав фінансовий директор компанії Арно Антлітц в інтерв'ю Financial Times.
Протягом наступних 8 років Volkswagen планує скоротити пропозицію бензинових та дизельних автомобілів у Європі приблизно на 60%, сказав Антлітц. В даний час модельний ряд таких автомобілів налічує щонайменше 100 моделей.
"Зростання не є нашою ключовою метою, - зазначив він. - Ми швидше зосереджені на якості та маржі, а не на обсягах та частці ринку". Ця заява різко контрастує з попередньою політикою компанії, яка прагнула посісти перше місце у світі за обсягом продажу автомобілів. Задля досягнення цієї мети Volkswagen була готова зазнавати збитків на багатьох ринках, включаючи Північну та Південну Америку.
Перегляд стратегії багато в чому викликаний дефіцитом мікрочіпів, через який компанія була змушена скоротити виробництво і направити чіпи, що є в її розпорядженні, на найбільш дорогі моделі таких брендів, як Audi і Porsche. Завдяки цьому Volkswagen вийшла на перше місце за додатковим прибутком серед усіх компаній з індексу DAX - показник минулого року перевищив 20 млрд євро.
Фіндиректор Volkswagen також зазначив, що автоконцерн зміг скоротити на 10% свої фіксовані витрати, які в 2019 році становили 41 млрд євро. Це зробило компанію "менш залежною від обсягів і менш залежною від зростання", сказав Антлітц.
Навіть заплановані інвестиції у розмірі 52 млрд. євро у виробництво електромобілів не призведуть до збільшення виробництва, оскільки Volkswagen "не збільшує потужності, а займається переобладнанням заводів", додав він. Зокрема, заводи у Цвіккау та Емдені перейшли на випуск електромобілів, а співробітники цих майданчиків пройшли перепідготовку.
Антлітц також визнав, що розрахунок керівництва Volkswagen на підвищення рентабельності електромобілів до рівня автомобілів із ДВЗ може не виправдатися через стрибок цін на сировину.
"Ми не розраховували, що нікель коштуватиме $50 тис. за тонну", - сказав він, додавши, що довгостроковий прогноз скорочення витрат під час випуску автомобілів залишається незмінним, оскільки розвиток технологій у сфері нових акумуляторів допоможе знизити ціни.