Meta погрожує закрити доступ до новин у своїх соцмережах у Канаді через новий закон
Meta Platforms Inc планує припинити доступ до новин у Facebook та Instagram для всіх користувачів у Канаді, щойно набуде чинності схвалений парламентом закон, який зобов'язує інтернет-гігантів платити авторам новин, пише Reuters.
Документ, відомий як Закон про онлайн-новини, схвалила верхня палата Сенату в четвер, 22 червня, і він стане законом після отримання згоди від генерал-губернатора, що є формальністю.
Закон був запропонований після скарг канадської медіаіндустрії, яка вимагає більш жорсткого регулювання технологічних компаній, щоб вони не витісняли новинні компанії з ринку онлайн-реклами.
"Сьогодні ми підтверджуємо, що доступ до новин у Facebook і Instagram буде припинено для всіх користувачів у Канаді до набуття чинності Законом про онлайн-новини", – йдеться в заяві Meta.
Facebook, як і раніше, попереджав, що піде на такий крок, і стверджував, що новини не мають економічної цінності для компанії і що її користувачі не використовують платформу для отримання новин.
У законі викладено правила, які змушують такі платформи, як Facebook і Alphabet Google, укладати комерційні угоди і платити видавцям новин за їхній контент, що аналогічно новаторському закону, ухваленому в Австралії 2021 року.
Google стверджує, що закон Канади ширший за закони, ухвалені в Австралії та Європі, заявивши, що він встановлює ціну на посилання на новини, що відображаються в результатах пошуку, і може застосовуватися до ЗМІ, які не публікують новини. Гігант пошукових систем запропонував переглянути законопроєкт, щоб зробити відображення контенту новин, а не посилань, основою для оплати і зазначити, що право на винагороду мають тільки компанії, які продукують новини і дотримуються журналістських стандартів.
Представник Google заявив у четвер, що законопроєкт залишається "непрацездатним" і компанія терміново прагне до консультацій з урядом.
Раніше цього місяця прем'єр-міністр Канади Джастін Трюдо заявив, що Meta і Google використовують "тактику залякування" під час своєї кампанії проти законодавства.
Раніше Google і Facebook також погрожували скоротити свої послуги в Австралії, коли було ухвалено аналогічні правила. Обидві компанії нарешті уклали угоди з австралійськими медіакомпаніями після того, як було запропоновано поправки до законодавства.
У звіті уряду Австралії, опублікованому в грудні, зроблено висновок про те, що закон значною мірою спрацював.