131 компанія закликає ООН поступово відмовлятися від викопного палива
Такі компанії, як Nestle, Unilever, Mahindra Group і Volvo Cars, закликають політичних лідерів узгодити на майбутньому кліматичному саміті ООН терміни поступової відмови від викопного палива.
У листі, опублікованому в понеділок, 131 компанія, річний дохід яких становить близько 1 трлн. доларів США, заявили, що учасники саміту COP28 мають узяти на себе зобов'язання щодо досягнення 100% декарбонізації енергосистем до 2035 року для багатших економік і надати фінансову допомогу країнам, що розвиваються, щоб вони змогли відмовитися від викопного палива не пізніше 2040 року.
"Наші підприємства відчувають на собі наслідки і витрати, пов'язані з посиленням екстремальних погодних явищ, спричинених зміною клімату", – ідеться в листі компаній, підготовленому некомерційною організацією We Mean Business Coalition, яка виступає за активніші дії у сфері клімату на глобальному рівні.
"Для декарбонізації глобальної енергетичної системи нам необхідно нарощувати обсяги екологічно чистої енергії так само швидко, як ми поступово відмовляємося від використання і виробництва викопного палива", – пишуть вони.
Лист підписали 131 компанія, зокрема Bayer, Heineken, IKEA та Iberdrola, що представляють різні галузі, як транснаціональні корпорації, так і малі та середні підприємства.
Компанії дедалі частіше беруть на себе зобов'язання зі скорочення викидів, але багато хто з них визнає, що їхня здатність сповільнити викиди CO2, що спричиняють потепління планети, залежить від прискорення дій урядів.
Конференція COP28 розпочнеться в Дубаї 30 листопада на тлі того, що дедалі більше вчених попереджають, що світ не зможе уникнути найгірших наслідків зміни клімату, досягнувши цілей Паризької угоди 2015 року, яка зобов'язує країни обмежити підвищення глобальної температури до 1,5 градуса Цельсія (34,7°F) порівняно з доіндустріальним рівнем.
Одним із найгостріших питань стане швидкість, з якою країни мають відмовлятися від викопного палива.
Заклики з Європи та інших країн припинити спалювання палива, що виділяє CO2, натраплять на аргументи найбільших світових виробників і споживачів викопного палива, а також бідніших країн, які заявляють, що не зможуть скоротити викиди CO2 досить швидко без значної фінансової підтримки з боку багатих держав.