Роздрібні продажі США у вересні перевершили прогноз зростання
У вересні роздрібні продажі в США зросли сильніше за прогноз на тлі збільшення купівлі автомобілів домогосподарствами, а також зростання витрат у ресторанах і барах. Ці фактори зміцнили прогнози про різке прискорення економічного зростання в третьому кварталі.
Економіка продемонструвала свою стійкість, незважаючи на стурбованість з кінця 2022 року щодо можливої рецесії. Ця стійкість підтверджується даними, які також показують впевнене зростання виробництва на заводах, незважаючи на страйки в автомобільній індустрії.
Інвестиційний банк Goldman Sachs підвищив прогноз зростання валового внутрішнього продукту (ВВП) у третьому кварталі на 0,3% до 4,0% у річному обчисленні, що буде найшвидшим темпом зростання економіки США з кінця 2021 року. Рівень зайнятості також перевершив очікування, і дані про зростання економіки та споживчі ціни у вересні підвищують ризик підвищення процентних ставок ФРС у грудні або січні.
Економісти висловили думку, що економіка США пристосовується до нових умов, де процентні ставки залишаються на високому рівні протягом тривалого часу, і це впливає на поведінку споживачів. Офіційні прогнози Федеральної резервної системи передбачають ще одне підвищення відсоткових ставок цьогоріч, і вони готові використати цей засіб, якщо економічні дані і далі дивуватимуть аналітиків.
Долар США відреагував на публікацію звіту невеликим зниженням. При цьому американська валюта продовжує стриману консолідацію в очікуванні виступу глави ФРС Джерома Пауелла в четвер.
Роздрібні продажі збільшилися на 0,7% у вересні, і дані за серпень були переглянуті в бік підвищення зі зростанням продажів на 0,8%. Економісти, опитані Reuters, очікували зростання роздрібних продажів у вересні лише на 0,3%. Варто зазначити, що роздрібна торгівля здебільшого охоплює товари і не враховує інфляцію, але у вересні вона зросла на 3,8% у річному обчисленні.
Економісти підкріпили свій прогноз помірного зростання роздрібних продажів, ґрунтуючись на ослабленні споживчої впевненості та щотижневих даних про транзакції за кредитними картками, отриманих від Бюро економічного аналізу Міністерства торгівлі. Вони також відзначили зниження цього показника у вересні і висловили думку, що це може бути показовою характеристикою загальних тенденцій у витратах споживачів.
Незважаючи на стійкість економіки, існують перешкоди для споживачів, багато з яких використовують кредити для фінансування покупок. Зростання ставок за кредитами, оскільки центральний банк бореться з інфляцією, призвело до збільшення прострочень за кредитними картками. Крім того, у жовтні багато американців відновили виплати за студентськими кредитами, що склало значну частину їхнього наявного особистого доходу.
Тим незважаючи на ці виклики, споживчі витрати продовжують залишатися на високому рівні, особливо завдяки активному ринку праці. У вересні було створено 336 000 нових робочих місць, і надлишкові заощадження, накопичені під час пандемії COVID-19, залишаються вищими, ніж передбачалося. Ймовірно, їх вистачить щонайменше до початку 2024 року.
Необхідно зазначити, що фінансові ринки очікують, що Федеральна резервна система не змінить ставки з жовтня до листопада. Імовірність підвищення ставок у грудні становить менше 40%, хоча ймовірність підвищення в січні зростає. Федеральна резервна система вже підвищила базову процентну ставку овернайт на 525 базисних пунктів з березня 2022 року, і вона перебуває в діапазоні від 5,25% до 5,50%.
Продажі автомобілів зросли на 1,0% минулого місяця, а продажі на автозаправних станціях збільшилися на 0,9%, що відображає зростання цін на паливо. Онлайн-продажі також збільшилися на 1,1% і можуть продовжити зростати в жовтні після акції Prime Day від Amazon. Зростання продажів також було помічено в ресторанах і питних закладах, магазинах товарів для здоров'я та особистої гігієни, а також у магазинах продуктів і напоїв.
Однак споживачі скоротили покупки дорогих товарів, як-от електроніка та побутова техніка, а також товарів для будівництва та садової техніки. Продажі меблевих магазинів залишилися стабільними, але продажі в магазинах одягу знизилися.