П'ята частина світових нафтопереробних заводів перебуває під загрозою закриття
Понад 20% світових нафтопереробних заводів перебувають під загрозою закриття, оскільки рентабельність бензину слабшає, а тиск на скорочення викидів вуглецю зростає, повідомляє Reuters із посиланням на аналіз енергетичної консалтингової компанії Wood Mackenzie.
З 465 проаналізованих нафтопереробних активів консалтингова компанія оцінила близько 21% глобальних нафтопереробних потужностей у 2023 році під певним ризиком закриття.
У Європі та Китаї знаходиться найбільша кількість об'єктів високого ризику, що ставить під загрозу близько 3,9 мільйона барелів на день (б/д) нафтопереробних потужностей.
У Європі налічується 11 об'єктів, на які припадає 45% усіх заводів високого ризику, йдеться у звіті.
Близько 30 європейських нафтопереробних заводів припинили роботу з 2009 року, свідчать дані промислової організації Concawe. Наразі в експлуатації залишається майже 90.
Ця серія закриття була викликана конкуренцією з боку нових заводів на Близькому Сході та Азії, а також впливом пандемії COVID-19.
Очікується, що рентабельність бензину знизиться до кінця цього десятиліття через зниження попиту і пом'якшення санкцій проти РФ. Також очікується, що почнуть діяти податки на викиди вуглецю.
"Експлуатаційні витрати можуть зрости настільки, що закриття може бути єдиним варіантом", – сказала Емма Фокс, старший аналітик відділу нафти і хімічних речовин Wood Mackenzie.
Тим часом гігантський нафтопереробний завод Dangote в Нігерії може покласти кінець багаторічній торгівлі бензином з Європи до Африки на суму $17 млрд на рік. Це додатково тисне на європейські нафтопереробні заводи, які вже перебувають під загрозою закриття через посилення конкуренції.
Крім того, 7 китайських об'єктів з високим ризиком – це невеликі приватні нафтопереробні заводи. Вони піддаються більш суворим регулюванням уряду і конкурують з великими інтегрованими заводами, які, як правило, є державними і більш технологічно складними.