Ціноутворення - Попит і пропозиція.
Ціна формується за рахунок двох факторів: попиту і пропозиції, покупець і продавець, переслідує свої інтереси. Саме за цим принципом формується ціна - тобто чим більший попит - тим ціна вище і тим самим зростає пропозиція, яке в свою чергу веде до зниження попиту і отже зниження ціни. Якщо пропозиція велика, а попит маленький - ціна падає. Таким чином ціна формує коливання.
Наприклад:
Унікальний автомобіль Ferrari 375 America 1953 року - коштує дорого, (більше 1 млн. доларів), тому що пропозиція обмежена, їх вироблено всього 11 - відповідно ціна буде рости, тому що покупців набагато більше ніж продавців.
Зовсім навпаки відбувається коли продається посередній автомобіль, наприклад
Renault - тому що пропозиція велика, а попит малий - ціна буде падати.
Ціни бувають двох типів
1. Індикативна ціна - ціна афішована.
2. Ринкова ціна - ціна за якою укладається угода.
приклад:
Продавець машини просить 100 тис. доларів за автомобіль, але покупець готовий заплатити 50 тис. В залежності від кількості покупців і продавців даного товару, ціна буде рухатися в напрямку дефіциту учасників. Якщо продавець товару один - а покупців багато - ціна може вирости з 50 до 100, або більше, за методом аукціонних торгів. Якщо ж, навпаки, покупець один, а продавців багато - реальна ціна може впасти до 50 і нижче.
Якщо ж вистачає і тих і інших - ціна може стати 75 тис., прийнятною для обох сторін. У підсумку - сформувалася ціна рівноваги - ринкова ціна.
Цей принцип можна застосувати до всіх типів ринків - будь то фінансовий, або будь-який інший.
Іншими словами індикативна ціна це та ціна яку бачить трейдер на графіку а ринкова та якої формується в той момент. Різниця між ними в пару мілісекунд формує відмінність в ціні. У більшість випадках ці ціни збігаються. Є поодинокі випадки коли вони відрізняються, це може бути в момент сильної волатильності, вихід непередбачуваних новин і тп.